Schoolgids 2018-2019

3. Het Team

Samenstelling

a. Directie 

Directeur mevr. Francesca Deenik, RDO werkdagen maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag
Adjunct-directeur mevr. Antoinette de Jong ambulante dagen dinsdag, woensdag, donderdag
    leerkracht 7A vrijdag 

Voor het maken van een afspraak onder of na schooltijd op deze dagen, verzoeken wij u contact op te nemen, tel. 020-6417799 of school@kindercampusking.nl
b. Groepsleerkrachten
Het team bestaat uit 20 (parttime) leerkrachten. De parttime leerkrachten vormen per cursusjaar een vast duo. Onder het tabblad Groep kunt u vinden welke leerkracht voor welke groep staat.
De groepsleerkrachten zijn in eerste instantie verantwoordelijk voor het lesgeven aan de kinderen en alle activiteiten die daarbij horen. Daarnaast vervullen zij ook schoolondersteunende taken, zoals het deelnemen aan onderwijs inhoudelijke overleggen, het opstellen van plannen, het organiseren van activiteiten, deelname aan kwaliteitskringen etc. Deze taken zijn vastgelegd in het taakbeleid van de school.
De kinderen spreken de leerkracht aan met “meester” of  “juf”, evt. gevolgd door de voornaam van de leerkracht.
c. Vakleerkracht
Op dinsdag, woensdag en donderdag geeft de vakleerkracht gymles aan de groepen 3 t/m 8.
d. Onderwijsondersteunend personeel
Ter ondersteuning van directie en team zijn parttime aanwezig een administratief medewerkster (maandag, dinsdagochtend en woensdag) en een conciërge (alle dagen onder schooltijden).
e. Onderwijsassistenten
Op de Kindercampus King werken wij met 4 part-time onderwijsassistenten, Zij kunnen diverse ondersteuning bieden in en buiten de klas. In het kader van Passend Onderwijs kunnen zij gericht met kleine groepjes en een enkele keer met een individu werken waar dat gewenst is. De Intern Begeleider bepaalt samen met de leerkracht waar deze inzet gepleegd gaat worden.
Ieder heeft haar eigen specialisme. In de kleutergroepen is onze onderwijsassistent nadrukkelijk aan het werk met leerlingen die nog geen of beperkte woordenschat in het Nederlands bezitten. Door deze extra inzet kunnen de kinderen vanaf groep 3 ook vol profiteren van het onderwijs in de Nederlandse taal. Een andere onderwijsassistent richt zich vooral op gedrags- en concentratieproblemen. En dan hebben we ook twee combi-functionarissen die zowel in de opvang als in het onderwijs werken. Zij bieden ondersteuning aan dyslecten, verzorgen motorische remedial teaching aan kleuters en zijn breed inzetbaar voor ondersteuning in de klas, bij toetsen, bij groepswerk etc.
f. Stagiaires
De school heeft als onderdeel van de Stichting Amstelwijs een samenwerkingsverband (opleiden in school) met de EHvA (Educatieve Hogeschool van Amsterdam). Afhankelijk van de reeds gevolgde opleiding nemen zij deel aan het lesgeven in de groep. Dit gebeurt altijd onder toezicht en verantwoordelijkheid van de groepsleerkracht. Een van de reguliere leerkrachten coördineert de plaatsing van de stagiaires. De leerkrachten die een stagiaire in de groep hebben, zijn daarvoor extra geschoold. Ook tjjdens de gymlessen kunnen stagiaires van de ALO (academie lichamelijke opvoeding) deelnemen aan het geven van de gymlessen onder toezicht en verantwoordelijkheid van de gymdocent. Ook hebben wij een samenwerking met de ROC om onderwijsassistenten als stagiair een leerplek te bieden. 
g. Specifieke taken
In het kader van de functiemix hebben een aantal leerkrachten niet de standaard LA maar een LB aanstelling omdat aan hen binnen de school specifieke taken zijn toebedeeld waarvoor zij ook een opleiding hebben gevolgd en de kennis die zij op dit gebied bezitten, inzetten binnen de school. De Intern Begeleiders zijn geheel of gedeeltelijk vrijgesteld als groepsleerkracht om de functie naar behoren te kunnen uitvoeren.
Intern begeleiders (IB)
Deze leerkrachten hebben als belangrijkste taak de groepsleerkrachten en de leerlingen te begeleiden in de leerlingenzorg en zijn verantwoordelijk voor alle facetten van het leerlingvolgsysteem. De intern begeleiders hebben, om de taken goed uit te kunnen voeren, gerichte opleiding gevolgd, o.a. op het gebied van toetsen, sociaal-emotionele problemen en pedagogisch-didactisch onderzoek.
De IB-er werkt, samen met de leerkracht, speciale lespakketten uit voor die kinderen die extra aandacht nodig hebben. De kinderen werken in de groep (soms ook thuis) aan dit extra werk. Verder kan de IB-er toetsen en onderzoek afnemen bij de kinderen, observaties in de groep verrichten en indien blijkt dat het kind niet in staat is de reguliere onderwijslijn te volgen een aparte leerlijn voor een leerling uitzetten.
Taalcoördinator
De taalcoördinator is verantwoordelijk, in samenspraak met de directie, voor de taalontwikkeling op onze school. Zij houdt de nieuwste ontwikkelingen op taalgebied bij, informeert het team hierover en evalueert samen met de directie de toets resultaten van het CITO leerlingvolgsysteem. Aan de hand van de evaluatie worden stappen gezet ter continuering dan wel ter verbetering van het taalonderwijs. Daaronder valt ook het leesonderwijs, begrijpend lezen en technisch lezen.
Rekencoördinator 
 De rekencoördinator is verantwoordelijk, in samenspraak met de directie, voor de rekenontwikkeling op onze school. Hij houdt de nieuwste ontwikkelingen op taalgebied bij, informeert het team hierover en evalueert samen met de directie de toets resultaten van het CITO-leerlingvolgsysteem. Aan de hand van de evaluatie worden stappen gezet ter continuering dan wel ter verbetering van het rekenonderwijs. 
Cultuurcoördinator & Media-coach
We besteden veel aandacht aan de kunstzinnige vorming. Het opstellen van het culturele aanbod en het onderwijs in creatieve vakken wordt door haar gecoördineerd. Het aanbod wordt in samenwerking met het team vastgesteld. We streven er naar de leerlingen gedurende hun tijd op onze school met vele facetten van cultuur in aanraking te laten komen. Daarnaast is de laatste jaren Mediawijsheid een belangrijk terrein geworden om kinderen in mee te nemen. Onze media-coach heeft de gecertificeerde opleiding tot media coach gevolgd en volgt jaarlijkse de nascholing.
Kanjer- & anti-pest-co.
Deze leerkracht is als coördinator geschoold in zowel de sociaal-emotionele methode “Kanjer”, als in het beleid rond digitaal pesten. Zij volgt ook de jaarlijkse bijscholing en is aanspreekpunt, waar nodig, voor het team en leerlingen.
ICT-er
ICT staat voor Informatie (computers en software), Communicatie (bijv. internet) en Technologie. De technische ondersteuning wordt verzorgd door Actacom. De ICT-er ondersteunt het team, houdt de nieuwste ontwikkeling bij en voert in wat bijdraagt aan het onderwijs op de KCK.
Natuur en techniek coördinator
Deze leerkracht is verantwoordelijk voor alles op techniekgebied en organiseert techniekweken en scholingsbijeenkomsten voor het team. Verder verzorgt zij situaties en een omgeving waarbij kinderen de natuur kunnen ervaren.
Jonge kind specialist
Deze leerkracht heeft de opleiding excellente leerkracht en jonge kind specialist afgerond. Zij coördineert het onderwijs in de kleuterklassen, volgt de nieuwste ontwikkelingen en brengt dat wat bij onze school past ook in bij de kleuterbouw. Tevens draagt zij zorg voor een vloeiende overgang van peuter naar kleutertijd en van kleuter naar groep 3. 
Bouwcoördinatoren
Binnen school hebben deze leerkrachten een coördinerende rol voor respectievelijk de groepen Bovenbouw 6/7/8, Middenbouw 3/4/5 & Onderbouw 1/ 2. Zij zijn eerste aanspreekpunt binnen de bouw etc.

h. inval leerkrachten
Wanneer een vast teamlid uitvalt door ziekte of bv door een studiedag kunnen we dat soms opvangen met een ander teamlid. Daarnaast werken wij samen met bureaus die zich toeleggen op onderwijs vervangers. Op dit moment werken wij met bureau FLEX en Interteach. Deze leerkrachten verzorgen de lesdag voor de kinderen. Verder worden zij niet ingezet voor extra taken of gesprekken met ouders.